Pelgrimstocht-India-GNZ.reismee.nl

Een mooi begin van het nieuwe jaar... in India, ja, ja!

Pelgrimstocht India: in het voetspoor van de Boeddha met Lama Geshe Ngawang Zopa
van 2 t/m 23 januari 2010

Lieve vrienden, familie, collegae en andere vreemde vogels…
Zaterdag 2 januari vlieg ik met Frits en JanRoelof naar India - NewDelhi. Daar aangekomen wacht Geshela ons op en dan begint een 3 weken lang durend feuilleton…
een overzicht:
2 en 3 januari verblijven we in New Delhi
4 januari vertrek naar Bodh Gaya per trein naar de plek waar Boeddha zijn verlichting bereikte. Bodh Gaya is voor boeddhisten een van de vier belangrijkste bedevaartplaatsen. Hier krijgen we les van Z.H. de Dalai Lama van 5 tot 9 januari. Zijne Heiligheid zal een korte Lam Rim tekst behandelen van Atisha, de Lam Drun of “Een lamp voor het Pad naar Verlichting.” Na deze lessen staat een bezoek op het programma aan de beroemde Nalanda kloosteruniversiteit en aan Rajagrija (Vultures Peak), waar Boeddha zijn Tantra onderricht gaf. Dit is een dag-trip. Verder zullen we in de nabije omgeving van Bodhgaya de Mahakala grotten bezoeken.

12 januari vertrek per trein naar Kushanagar, waar Boeddha in Paranirvana ging of in gewoon Nederlands: daar is hij overleden.

14 januari vertrek naar Lumbini waar Boeddha werd geboren en daarna door naar Varanasi, met een bezoek aan het Deer Park waar Boeddha zijn eerste onderricht gaf.

17 januari vertrek naar Dehra Dun waar het heerlijk vertoeven is in een rustige omgeving met veel Tibetaanse kloosters. Er is o.a. een heel groot boeddhabeeld en een hele grote stoepa.

20 januari terug naar New Delhi, gelegenheid om zelf de stad te verkennen.

23 januari, einde van de Pelgrimstocht, vertrek naar huis.

Nou, ik heb er zin in en als mijn notebook het niet begeeft onderweg (ik heb nu al wat contact problemen met het beeld…), en het vliegtuig niet uit de lucht valt (bibber), dan beloof ik jullie met enige regelmaat op de hoogte te houden van onze avonturen… Fabiola;)

Reacties

Reacties

Pieter de Jong

Dag Fabiola,

Wat een reis ga je ondernemen. Ik had maar wat graag met je mee gegaan. Mocht je nog tekenen van Shambhala ontvangen, dan verneem ik dat graag. Alleen al vanwege de Kalachakra-profetie hieromtrent.

Veel inspiratie en toenemende verlichting toegewenst op deze bijzondere reis. Ik zal je zeker volgen!

Tashi delek,

Pieter.

Marga

Lieve Fabiola, wat geweldig dat je ons op deze manier laat meegenieten van jullie reis, in gedachten reis ik met jullie mee.
Ik wens jullie ontzettend veel plezier, geniet ervan!
Liefs,
Marga

catja

fabiola, fijne reis en ik hoop dat alles vlotjes en goed verloopt, geniet vooral

Ton

Beste Fabiola, Bedankt dat we mogen mee genieten via deze weg. Heel veel plezier en geluk met de spirituele tocht.

Lokaha Samastaha Sukhino Bhavantu.

Ton

Cindy Bloemberg

Een heel inspirerende en fijne reis gewenst en ik geniet mee van achter mijn laptopje! Warme groet, Cindy Bloemberg

mieke

Hallo Fabiola,

Goede reis, geniet ervan... Echt fijn dat we met je mee kunnen reizen!
Groetjes, ook aan de thuisblijvers...

Mieke

angelika

Dag Fabiola en reisgenoten!
Ik struikelde net per toeval over deze pagina: een leuk idee om thuisblijvers mee te laten genieten! Ik ga zeker kijken wat jullie allemaal beleven. Ik wens jullie een heel fijne reis en dat alles naar wens & plan verloopt! Hartelijke groeten aan jullie allemaal van angelika.

M.v.d.Horst33@kpnplanet.nl

lieve Fabiola
een hele fijne reis. vol inspiratie en verlichting. dank voor al je lessen en een heel gelukkig nieuwjaar. wat ziet je reislog er professioneel uit! knap staaltje werk. o ja dat onze dromen ook maar uit mogen komen. veel liefs
marthe

Tenzin

hoi allemaal ik wens jullie hartelijke groeten en genieten van reis hope jullie allemaal in goed en gezond terug komt . Fabiola ik heb verzoek aan jouw kun je alstublieft aan Geshe ZOPA vraagen niet te vergeten tibetaans pil ( nila and chuga) dank je ................. COME BACK HEALTHY AS YOU ALL WENT LOVE YA .........TENZINMA

sjaak

Fabiola ikwens je een hele inspirerende reis toe.
En zal je proberen te volgen in je bewegingen

groet

Sjaak

Joke, Miranda, Marcha en Erik

Fab,

Allereerst de beste wensen voor 2010!!
En een hele fijne reis gewenst!!!
Laat de mannen goed voor je zorgen!!!
Wij blijven je volgen!
Groetjes,

Joke, Miranda, Marcha en Erik

Tinie Hendriks

Beste Fabiola,

Een heel goed en gelukkig 2010 gewenst en een mooie reis!

Bénédicte & Co

Bon voyage Fabi ! et bonne année.
Sommes impatients de suivre ton voyage par photos interposées.

greet

Lieve Fabiola , ik neem aan dat jullie inmiddels in India zijn. Ik ben erg benieuwd en voel me betrokken met wat je daar allemaal beleefd. Ik zal bijna dagelijks kijken of er nieuws is. Hartelijke groeten aan de voor mij bekenden.Liefs Greet

ron fransen

Een goed begin van een gelukkig 2010
geniet er van!

wim dijkstra

Wat een leuk geste om jou zo te volgen op je reis. Een goed en inspirerend begin van het nieuwe jaar.
Wim en Anna

Ragna

Hoi Fabiola,

nog de beste wensen voor 2010.
Leuk om je zo te volgen, veel plezier.

Groet ragna

Louis

Fabiola
Leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Ik hoop dat jullie nog veel mooie momenten zullen hebben. Doe de groeten aan Geshela

Annemarie

Lieve iedereen,
Een gelukkig 2010 voor jullie allemaal. Dank je wel voor jullie verhalen. Ik geniet er enorm van en zo kan ik toch nog een beetje mee. Wil je een beetje positieve energie of een zegen sturen voor mijn vriendin Sandra, vanuit welke heilige plaats je ook bent. Ze wordt vrijdag (15) geopereerd aan haar heup. Het komt er nog al op aan want ze heeft een spierziekte en als het lukt dan kan ze toch nog een beetje lopen. Anders wordt het voor eeuwig een rolstoel. Alvast bedankt hiervoor.
Een fijne reis voor jullie allemaal en veel inspiratie.
Liefs Annemarie

PS Ik stuur jullie ook positieve energie, maar het lijkt mij water naar de zee dragen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!