Pelgrimstocht-India-GNZ.reismee.nl

bedbugs!!!

Dag lieve mensen,

Gisteren hebben we Geshela in Sera-je achter gelaten. Hij is aan de beterende hand maar moet rust houden. Maar, Geshela heeft zijn broer gevraagd om ons verder te gidsen en ondanks dat we alledrie toch echt volwassen zijn wordt alles met de grootste zorg voor ons geregeld. Dus gisteren vertrokken met een mooi taxi die ons eerst naar de tantrische universiteit heeft gereden waar Geshela zijn Larampa-graad heeft gehaald. Daarvoor naar een ander tantrisch college waar we de ene na de andere zegening kregen van allerlei belangrijke boeddha's en Boddhisatva's. Een hele bijzondere ervaring waar ik uren daarna nog stil van was. Vervolgens doorgereden anar Mysore waar we een goedkoop hotelletje introkken om onze bagage te stallen en een douche te nemen. Maar eerst weer onszelf verwent met een geweldig restaurant (sorry Alexander...;)). De mannen wilden plat dus ik ging alleen op pad en ja, ik heb lekker geshopt en me in allerlei prachtige Indiase kleding laten heisen door een super knappe jonge vrouw die me alle ins en outs van de kleding kon vertellen in vloeiend Engels. En omdat ze zo lief was en omdat ik verliefd werd op 2 tunieken heb ik ze dus gekocht. Ondertussen werd ik gebeld door ongeruste Pema die zeker wilde weten dat ik nog leefde en niet verdwaald was. (verdorie, ik heb zoveel in Brussel rondgezworven, ik weet echt wel hoe ik in een stad moet rondlopen hoor...!) maar wel lief natuurlijk.... En dan: taxi naar de nachttrein in zo'n mooie oude Engelse taxi die onze bagage niet aankon en Pema met z'n broekriem de koffer moest vergrendelen...;) zo snugger die Tibetanen! en dan vannacht de nachttrein... oh, een beetje wiegen om in te slapen is fijn maar wakker worden doordat groene poeplucht door de AC komt is minder... vlug wat zonnebrandcreme onder de neus als tegengif... en kauwgum... en alles wat ik maar voor handen had.... grrr....
Maar goed, ik heb geslapen en vanochtend vroeg met de taxi naar het Ganden klooster waar we opgewacht werden door een monnik die Pema Khndro heet en de tweede spiefzoon is van Frits. Ik kon kiezen tussen een donkere kamer onder de Gompa samen met Pema (broer Geshela) of een zonnige kamer voor mezelf. Dan kies je toch dat laatste? Dus ik vredig op bed met een hoofdkussen van gras. Omdat het bed hard was en er een deken oplag die ik niet volledig vertrouwde had ik er een licht gekleurde deken bovenop gelegd... heerlijk. De Dalai Lama en de Potala keken me instemmend toe met mijn keuze. Ik lag heerlijk te lezen in het nieuwste boek van Z.H. en zo nu en dan gaf ik hem een kushandje uit blijheid met de inhoud van zijn boek. Ik dommel weg... ik voel wat en wordt wakker: een beestje... nee Fabiola, niet doden, dus opstaan, slippers aan en beestje vriendelijk buiten zetten. Terug op bed... weer beestje en nu mooi rood en rond... weer naar buiten... vriendelijk neerzetten... een oud mannetje die de broer van een overleden abt is komt een kijkje nemen. Ik zeg: 'krikrikri'en knijp in m'n arm. Hij lacht me vriendelijk toe. Terug op bed ga ik op onderzoek uit en tref toch echt veel beetjes met name in dat hoofdkussen. Ik raadpleeg Pema Khandro en hij zegt ' better other room...' Ik heb opeens overal jeuk (psychologisch effect). broer Pema komt en vraag wat er aan de hand is. Ik vraag: ' this bedbug?' Ha, ha ha, jes jes... bedbug.... you come to my room, is better ja... ' ik kan niet lachen en sleur m'n hele hebben en houden zo snel mogelijk weg. Dag mooie zonnige kamer, dag Z.H. ik ga schuilen bij Pema in het donker onder de Gompa!!! Ik ben benieuwd of ik vannacht nog kan slapen. Heb al m'n kleren in een zak gedaan voor de was en een douche genomen en met een mooie nieuwe tuniek aan ben ik samen met Pema achter op de motor naar de school van z'n zoon gereden. Een SOS project van de zus van Z.H. Tjonge, met z'n drieen hebben ze een kamer en ze houden het erg netjes maar toch... wat een ellende. Z'n zoon zo lief en vriendelijk... daar kunnen jongeren in NL echt wat van leren hoor! Zo zie je maar weer: het gaat m.n. om de ontwikkeling van je eigen geestwat echt telt in het leven! Ik schrijf nog ff in een paars/oranje internetcaf'e en ben benieuwd of ik vannacht bedbug-vrij kan slapen: gelieve te bidden!!! lieve zoen! F

Reacties

Reacties

betty philip

Och, helpie, Fabiola. En daar moet je dan geweldloos bij blijven???? Ik griezel al van het idee bij beestjes in mijn bed!!! Je moet toch wel behoorlijk flexibel; zijn op zo'n reis! Mar... alweer iets voor je ervaringenlijstje!

greet

Fabiola-la Fabiola-la wat maak je een hoop mee. Erg leuk om mee te kunnen reizen en lezen. Ik geniet ervan. Ik hoop dat het met Geshe-la weer beter gaat nu. Nog veel plezier in je nieuwe tunieks foto graag!!!

Liefs Greet

marthe

lieve fabiola
wat leuk om van je te horen en wat ben je stoer zo in je eentje in de stad. fijn dat je geestelijk verrijkt wordt. want daar doe je het toch voor?! sterkte met de ongemakken en tot schrijfs. dikke knuffel marthe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!